Hej! Hur kan vi hjälpa till?

De vanligaste frågorna vi får

Varför har jag fått ett inkassokrav?

– Så här enkelt är det – en faktura som är adresserad till dig har inte registrerats som betald och är nu förfallen. Därför har ett inkassokrav skickats till dig eller ditt företag.

 

Oftast blir man som mottagare rätt så ställd (och kanske lite arg) över att få ett inkassokrav. Vi tror att alla kan skriva under på att det inte är roligt att få ett inkassokrav på posten.

 

Men det är inte alls ovanligt att få hem ett inkassokrav. Det är vanligare än man tror.

Det viktigaste för dig nu är att betala det totala beloppet på inkassokravet och så stängs ärendet så fort pengarna registreras.

Måste jag betala räntan och avgifterna?

Kort svar: ja, det stämmer.

 

Längre svar: När du får en faktura från ett företag så betyder det att du får kredit hos detta företaget. Den summan du fakturerar är alltså något som företaget själva ligger ute med i skuld tills du betalar in. Ränta och dröjsmålsavgifter är sådant som börjar ticka dagen efter förfallodatumet.

Jag har inte fått min faktura

Är det så att du behöver en kopia på fakturan som inkassokravet avser är du välkommen att kontakta oss – vi hjälper dig givetvis med en kopia.

Jag vill bestrida fakturan

Är det så att något inte stämmer på fakturan? Skicka ett mail till oss på hej@agerapay.se och beskriv så utförligt du kan. Därefter kommer vi att föra en dialog med företaget som skickat originalfakturan tills ärendet är löst. 

Vilket Bankgiro ska jag betala till?

Vårt Bankgironummer är 5676-1521.

Kontakta oss

Några frågor eller kommentarer? Skriv ett meddelande till oss!
Vi återkommer så snart vi kan.

Öppettider

Du är välkommen att kontakta oss
alla vardagar mellan 8 – 17

Kontaktuppgifter

Följ oss på våra sociala medier

Genom att skicka meddelandet bekräftar jag att jag har läst sekretesspolicyn och att Agera Pay får lagra mina personuppgifter för att kunna behandla mitt meddelande.